home | profile | guestbook


We Were Meant To Live for So Much More

recent entries | past entries


jedibumblebee

:: 2018 4 May :: 8.04pm
:: Music: The Greatest Showman- The Other Side

Take your walls and start 'em breaking
Right here, right now
I put the offer out
I don't want to chase you down
I know you see it
You run with me
And I can cut you free
Out of the drudgery and walls you keep in
So trade that typical for something colorful
And if it's crazy, live a little crazy
You can play it sensible, a king of conventional
Or you can risk it all and see
Don't you wanna get away from the same old part you gotta play
'Cause I got what you need, so come with me and take the ride
It'll take you to the other side
'Cause you can do like you do
Or you can do like me
Stay in the cage, or you'll finally take the key
Oh, damn! Suddenly you're free to fly
It'll take you to the other side
Okay, my friend, you want to cut me in
Well I hate to tell you, but it just won't happen
So thanks, but no
I think I'm good to go
'Cause I quite enjoy the life you say I'm trapped in
Now I admire you, and that whole show you do
You're onto something, really it's something
But I live among the swells, and we don't pick up peanut shells
I'll have to leave that up to you
Don't you know that I'm okay with this uptown part I get to play
'Cause I got what I need and I don't want to take the ride
I don't need to see the other side
So go and do like you do
I'm good to do like me
Ain't in a cage, so I don't need to take the key
Oh, damn! Can't you see I'm doing fine
I don't need to see the other side
Now is this really how you like to spend your days?
Whiskey and misery, and parties and plays
If I were mixed up with you, I'd be the talk of the town
Disgraced and disowned, another one of the clowns
But you would finally live a little, finally laugh a little
Just let me give you the freedom to dream
And it'll wake you up and cure your aching
Take your walls and start 'em breaking
Now that's a deal that seems worth taking
But I guess I'll leave that up to you
Well it's intriguing, but to go would cost me greatly
So what percentage of the show would I be taking?
Fair enough, you'd want a piece of all the action
I'd give you seven, we could shake and make it happen
I wasn't born this morning, eighteen would be just fine
Why not just go ahead and ask for nickels on the dime
Fifteen
I'd do eight
Twelve
Maybe nine
Ten
Don't you wanna get away to a whole new part you're gonna play
'Cause I got what you need, so come with me and take the ride
To the other side
So if you do like I do
So if you do like me
Forget the cage, 'cause we know how to make the key
Oh, damn! Suddenly we're free to fly
We're going to the other side
So if you do like I do
(To the other side)
So if you do like me
(We're going to the other side)
'Cause if we do we're going to the other side
We're going to the other side

What is your life meant to be?


jedibumblebee

:: 2018 20 April :: 10.35pm
:: Music: Say Amen- Panic! at the Disco

And every morning when I wake up/ I wanna be who I couldn't say I'd ever been/ But it's so much more than I ever was/ If every night I go to sleep knowing
Been traveling in packs that I can't carry anymore
Been waiting for somebody else to carry me
There's nothing else there for me at my door
All the people I know aren't who they used to be
And if I try to change my life one more day
There would be nobody else to save
And I can't change into a person I don't wanna be, so
Oh, it's Saturday night, yeah
I pray for the wicked on the weekend
Mama, can I get another amen?
Oh oh oh oh oh
Oh, it's Saturday night, yeah
Swear to God, I ain't ever gonna repent
Mama, can I get another amen?
Oh oh oh oh oh
Oh, it's Saturday night, yeah
And every morning when I wake up
I wanna be who I couldn't say I'd ever been
But it's so much more than I ever was
If every night I go to sleep knowing
That I gave everything that I had to give
Then it's all I could've asked for
I've been standing up beside everything I've ever said, but
Oh, it's Saturday night, yeah
I pray for the wicked on the weekend
Mama, can I get another amen?
Oh oh oh oh oh
Oh, it's Saturday night, yeah
Swear to God, I ain't ever gonna repent
Mama, can I get another amen?
Oh oh oh oh oh
Oh, it's Saturday night, yeah
If I had one more day to wish
If I had one more day
To be better than I could have ever been
If I had one more day to wish
If I had one more day
I could be better, but, baby
Oh, it's Saturday night, yeah
I pray for the wicked on the weekend
Mama, can I get another amen?
Oh oh oh oh oh
Oh, it's Saturday night, yeah
Swear to God, I ain't ever gonna repent
Mama, can I get another amen?

What is your life meant to be?


jedibumblebee

:: 2018 12 April :: 10.04am
:: Music: Robert DeLong feat. K. Flay- Favorite Color is Blue

I'm thinking of changing my name, thinking of wrecking a home/ 'Cause loving and hating are one and the same/ And I'm feeling like everyone's feeling alone
Locked up, naked with socks
I'm watching the phone ring.
It's making me angry.
It's making me mad.
Maxed out, minimum wage
My brain is a time bomb.
I'm saying goodbye, mom,
I'll see you again.
Striking a pose.
Smiling in photos without any reason
With people that I'll never know.
I'm out of control, live in a fictional prose.
I took an oath, it's killing me though
'Cause I don't believe in the things that I do.
And now my favorite color is blue.
And now my favorite color is blue.
And now my favorite
Roped up, rot in a cage
I'm having a breakdown.
Drinking at a playground, tequila for one
Too short, walk in the streets, I'm hating my haircut.
You say that you're here, but
You live on the Sun.
Burning a kite
I'm at a funeral, nothing unusual
Baby, I do what I like
Looking to fight, smoking a blunt and a pipe
Taking a bite, worm in the apple
I knew it would happen, 'cause honey the vermin survive.
Swerve to the side, been driving all night.
I'm thinking of changing my name, thinking of wrecking a home
'Cause loving and hating are one and the same
And I'm feeling like everyone's feeling alone.
I'm just looking for something to soften the blow.
A second inside of the truth
I don't see light 'cause
Now my favorite color is blue.

What is your life meant to be?


jedibumblebee

:: 2018 29 March :: 10.19pm
:: Mood: nostalgic
:: Music: Fall Out Boy- Wilson

Woke up on the wrong side of the paradise/ So when I say I'm sorry I'm late I wasn't showing up at all/ I really mean I didn't plan on showing up at all
I was I was I was
Gonna say something that would solve all our problems
But then I got drunk and I forgot what I was talking about
I forgot what I was talking about
Don't you, don't you, don't you know
There's nothing more cruel than to be loved by everybody
There's nothing more cruel than to be loved by everybody but you
Than to be loved by everybody but you, but you

If I can get my shit together
I'm gonna run away and never see any of you again
Never see any of you again

I hope the roof flies off and I get blown out into space
I always make such expensive mistakes
I know it's just a number but you're the 8th wonder
I'll stop wearing black when they make a darker color
I'll stop wearing black when they make a darker color

Woke up on the wrong side of the paradise
So when I say I'm sorry I'm late I wasn't showing up at all
I really mean I didn't plan on showing up at all
Don't you, don't you, don't you know
I hate all my friends, I miss the days when I pretended
I hate all my friends, I miss the days when I pretended with you
I miss the days when I pretended with you, with you

If I can get my shit together
I'm gonna run away and never see any of you again
Never see any of you again

I hope the roof flies off and I get blown out into space
I always make such expensive mistakes
I know it's just a number but you're the 8th wonder
I'll stop wearing black when they make a darker color
I'll stop wearing black when they make a darker color
I'll stop wearing black when they make a darker color

If we hadn't done this thing, I think I'd be a medicine man
So I could get high on my own supply whenever I can
I became such a strange shape, such a strange shape from trying to fit in
Yeah, I became such a strange shape, such a strange shape

I hope the roof flies off and I get blown out into space
I always make such expensive mistakes
I know it's just a number but you're the 8th wonder
I'll stop wearing black when they make a darker color
I'll stop wearing black when they make a darker color

4 Meanings | What is your life meant to be?


spinder

:: 2014 25 October :: 10.16am

I tend to be very hesitant about claiming good things have happened. I've had so many amazing interviews that never panned out that my general reaction to positive things is that life is just trying to play a trick on me.

What is your life meant to be?


spinder

:: 2014 6 March :: 6.39pm

Cancer update: Still sucks. Dont get it.
Mortality is an odd concept. When faced with someone you love keeling over it looms large in your mind. It changes alot of how you feel about your own life.

When the protagonist of that story rolls off her death bed and decides to keep living its really a bit jarring. I'm not complaining, its wonderful, but to a certain extent I was very ready to deal with Gloria's death. A lot of mental turmoil goes into preparing for that. For the time being, though, I can continue pretending everyone will continue living forever.

I just realized something while I was typing this. Now I know which of my parents I get my procrastination streak from.

Ahhaha... Dont judge; She'd laugh.

4 Meanings | What is your life meant to be?


m&ms487

:: 2014 17 February :: 9.27am
:: Mood: pensive

I'm twenty-six and probably buying a house in a few months.

What is your life meant to be?


m&ms487

:: 2013 15 September :: 8.47pm
:: Music: Man on Fire-Edward Sharpe and the Magnetic Zeros

PhDing and teaching. It involves lots of reading. And grading. Eventually, there will be writing. This year marks my 4th academic publication, and 2014 will hold conference presentations 7-9 at major conferences.

I really hope there will be some semblance of a good job at the end of all of this.

1 Meaning | What is your life meant to be?


m&ms487

:: 2013 31 July :: 3.18pm

We move to Indiana in five days. I start my PhD in two and a half weeks.

1 Meaning | What is your life meant to be?


spinder

:: 2013 20 March :: 2.13am

No really.
Don't get cancer.

What is your life meant to be?


spinder

:: 2013 9 March :: 1.01am

Generally, when people have stage four cancer they freak out a little bit. They emotion dump. Something.

Aside from beating it back as best as possible, my mother seems to be generally more concerned with other people freaking out. I think the fact that she has described chemo as "sort of fun" and stage IV cancer as "One of the worse ones, I'm not sure, I don't think it goes to V" kind of highlights why she's one of the few people in life I'd rather not have die of cancer right now.

She's always been intensely unconcerned with what the world thinks is important. She had kids, grew some gardens, and now she's likely dieing. Why the hell is everyone so concerned with this?

The way you act, the way you live, the way you die is all up for scrutiny. Its nice to see someone saying to hell with it and just enjoying the ride.

Its just not so nice when its your mother. I cant tell If I can pull off her particular brand of life philosophy right this instant.

2 Meanings | What is your life meant to be?


spinder

:: 2013 28 February :: 8.45pm

I'm beginning to think that what you give up on in life is far more defining than what you acquire, or what you have lost.

What you acquire is rarely tied to any rational explanation. What you lose is even more random. What we give up intentionally is perhaps the one choice we can say is our own. Less influenced by things outside of our intentions.

I imagine we mostly lump giving up on a thing with a loss of a thing. Perhaps I'm splitting hairs best left whole, perhaps not. Its interesting to look at things from my life and decide which was which. What did I cast aside, and what has life cast aside without my input?

Sometimes life removes something important and you realize just how long its been since you cast it aside with disinterest and apathy. Even if the day before you wouldn't have described it in such a way.

Family is like that. You get a call and the word "cancer" makes you think about how little you've kept in touch.

What is your life meant to be?


spinder

:: 2013 20 February :: 9.07pm

Seems about as good a point in time to give up on life as any.
---------------------
edit- Touche. Very funny life. Very funny.

What is your life meant to be?


spinder

:: 2013 25 January :: 12.13am

Don't have the friends in this city to pull off being an alcoholic.

Say what you will about em, at least they find a way to keep themselves busy.

3 Meanings | What is your life meant to be?


spinder

:: 2012 9 November :: 2.27am

I hate Ayn Rand
/Annoyed ranting/

I have to avoid pointing out on facebook that the concept of going Galt doesn't work if your profession is a register jockey.

Congratulations, you removed yourself from society. We sure will miss you. How the hell will we ever find someone to work the register at 7-11?! By gods the gears of industry are falling down about us as we speak.

/Annoyed ranting/

What is your life meant to be?

Woohu.com | Random Journal